Stichting Recreatie en Toerisme Staphorst lanceert de campagne ‘Bee’j d’r wel ies ewest?’ Dat is het startsein van een langer proces dat bedoeld is om de mooie kanten van Staphorst onder de aandacht van bewoners en bezoekers te brengen. En mooie kanten, letterlijk en figuurlijk, zijn er genoeg. Wie er wel eens komt, weet dat het beeld van buitenstaanders op zijn minst niet helemaal klopt.

De Tekstkenner schreef voor de Stichting Recreatie en Toerisme Staphorst een persbericht en verstuurde dat maandag naar de regionale media. RTV Meppel was de eerste die tot publicatie overging.

Tekstschrijver in Staphorst

De Tekstkenner heeft best een geschiedenis in Staphorst. Als kind ging hij al vaak met zijn ouders mee boodschappen doen in Staphorst. Want dat is al een van de mooie kanten van het dorp: er zijn veel winkels, de parkeermogelijkheden zijn uitstekend en de klantvriendelijkheid van de winkeliers is hoog. Nog later kochten dezelfde ouders een caravan in IJhorst, een dorp dat ook tot de gemeente Staphorst behoort en dat een uitstekende uitvalsbasis is voor tripjes door het Reestdal.

Tekstschrijver gebiedspromotie

De opdracht in Staphorst past bij een van de specialismen van De Tekstkenner. Wij werken als journalist en tekstschrijver veel voor de sector ‘gebiedspromotie’ en dan vooral in de brede regio Zwolle. Opdrachtgevers zijn bijvoorbeeld Vechtdal Marketing, MarketingOost, IJsseldelta Marketing en andere toeristische organisaties in de regio.